DEFINE: 稀少価値を定義する。

定義する(DEFINE): 特定のニーズ、マーケットに対して、稀少価値が高まるよう事業領域、強みを定義する。

市場ニーズの多様化に伴い、既存マーケット、ターゲットの枠組みが変わることにより、事業領域も変更します。したがって、活動領域が変わることにより、自社の強み、使命も柔軟に変更していく必要があります。

稀少価値を高めることは、需要が供給を上回るだけではなく、競合他社(者)が同じ市場に参入しない理由を作ることにあります。さらに、ライバルがいないので、ブランド価値も高まることになります。

言い換えれば、稀少価値を高めなければ、戦略を立案していても無駄になるだけでなく、稀少な自社リソースの無駄遣いになり、不毛な競争に巻き込まれてしまい、体力を削がれてしまします。

技術力の向上により、製品開発力も向上し、商品が模倣されやすい今だからこそ、他社と違いを創り出すだけではなく、他社と競合しない、稀少価値を作る作業をお手伝いします。

稀少価値のある商品に携わっているからこそ、稀少価値の創り方を理解していると自負しています。

経営者、事業開発責任者に対して以下のサービスを提供しています。

  1. ブランド開発、定義
  2. ミッションステートメント制定
  3. 事業開発
  4. 事業再編
  5. 海外事業展開&買収

Define: business domain (fields) and strengths of company and personal to raise the scarcity value for specific needs and markets.

Along with the diversification of market needs, the business domain also should be changed as existing markets and target frameworks are transformed. Therefore, we are required to flexibly change the domains and missions of companies and individuals.

To raise the scarcity value is not only that the demand exceeds the supply, but also the reason why the competitors do not enter the same market. Furthermore, because there is no rival, the brand value will also increase.

In other words, if we cannot increase the scarcity value, which mean that waste of making strategy, in-house resources, it has been involved in barren competition, and we would lose physical strength as well.

Because improvement of technical capabilities, product development capabilities are also improved and products are easy to imitate, it is hard to create a difference with other companies, so we will help you to create scarcity value that will not compete with other companies.

We pridefully understand how to create scarcity value because our experiences are involved to create and provide scarcity values in the world.

We provide the following services to our clients.

  1. B2B services
  • Brand development, definition
  • Mission statement establishment
  • Business Development
  • Business restructuring
  • Overseas Business Development & Acquisition

2. Personal services

  • coaching
  • finding personal strength
  • managing personal strength for their missions